Shop Mobile More Submit  Join Login
Star Wars meets Star Trek - Vader vs Spock by Robert-Shane Star Wars meets Star Trek - Vader vs Spock by Robert-Shane
Here's the third in my trilogy of pictures combining iconic characters from the Star Wars and Star Trek universes to mark the announcement that J.J. Abrams will direct the next Star Wars movie. And they don't get much more iconic than Darth Vader and Mr Spock!

J.J. Abrams is living out every fanboy's dream right now - so I was wondering whether he's thinking to himself... "I really like Star Trek, and I really like Star Wars too. But which one is better? There's only one way to find out... FIGHT!"
:lol:

The other two pictures in the trilogy:


This is an original depiction of copyright characters I didn’t create and don’t own. This is fan art – created solely to show my artistic ability – it isn’t for sale and isn’t available for reproduction. I drew this in Photoshop using a Wacom pad – this is a low-res version of the original.

***Updated with an alternative version that leaves out the text from the originally posted version which read "JJ Loves Me Most!". Also removed some filters that made the original image look over-saturated. If anyone notices the difference - let me know which version you prefer!***
Add a Comment:
 
:iconballoonprincess:
BalloonPrincess Featured By Owner Apr 14, 2013  Hobbyist Filmographer
WOW! :)
Reply
:iconrobert-shane:
Robert-Shane Featured By Owner Apr 15, 2013  Hobbyist Digital Artist
:lol:
Reply
:iconcdl113:
CDL113 Featured By Owner Apr 2, 2013  Hobbyist Traditional Artist
No nerve pinch here but Force Lightning beats logic every time!
Reply
:iconrobert-shane:
Robert-Shane Featured By Owner Apr 7, 2013  Hobbyist Digital Artist
:lol: I wonder if Vader even has any nerves left!?
Reply
:iconcdl113:
CDL113 Featured By Owner Apr 7, 2013  Hobbyist Traditional Artist
I'm going to say yes otherwise there would be a lot more Imperial Admirals and Commanders still alive and not dead from FORCE CHOKE from getting on Vader's last few remaining working nerves!!
Reply
:iconrobert-shane:
Robert-Shane Featured By Owner Apr 8, 2013  Hobbyist Digital Artist
:lol: ...I set up - you knock 'em down!
Reply
:iconcdl113:
CDL113 Featured By Owner Apr 10, 2013  Hobbyist Traditional Artist
That is the power of the DARKSIDE!!!!!
Reply
:iconthe-artist-64:
The-Artist-64 Featured By Owner Mar 25, 2013  Hobbyist General Artist
THERE CAN BE ONLY ONE!!

Now Simon vs. Spok.
Reply
:iconrobert-shane:
Robert-Shane Featured By Owner Mar 27, 2013  Hobbyist Digital Artist
Ok - I'm intrigued... who's 'Simon'?
Reply
:iconthe-artist-64:
The-Artist-64 Featured By Owner Mar 27, 2013  Hobbyist General Artist
Simon Petrikov, king of ice and snow.
Reply
:iconhornsofhattin:
hornsofhattin Featured By Owner Mar 3, 2013
Most illogical.
Reply
:iconrobert-shane:
Robert-Shane Featured By Owner Mar 12, 2013  Hobbyist Digital Artist
I agree - but then so is JJ Abrams directing Star Wars AND Star Trek! :lol:
Reply
:icondikiminster:
dikiminster Featured By Owner Feb 24, 2013  Hobbyist Digital Artist
Awesome'
Reply
:iconrobert-shane:
Robert-Shane Featured By Owner Feb 28, 2013  Hobbyist Digital Artist
:lol: thanks
Reply
:iconesmeamelia:
EsmeAmelia Featured By Owner Feb 6, 2013  Hobbyist Writer
I've actually heard that J.J. isn't that big a fan of Star Trek.

Man, first there were a ton of Star Wars/Disney crossovers, and now there are a bunch of Star Wars/Star Trek crossovers. Wonder how many more crossovers there will be before Episode 7 comes out.

Awesome pic, btw.
Reply
:iconrobert-shane:
Robert-Shane Featured By Owner Feb 10, 2013  Hobbyist Digital Artist
Probably not any more Trek/Wars crossovers from me... three in one week - I'm all done! :lol:
Reply
:iconmillenniumfalsehood:
MillenniumFalsehood Featured By Owner Feb 7, 2013
You're right about him not being a big fan. He said he decided to direct Star Trek because he wasn't familiar with it enough to worry about screwing it up. He almost turned down working on Star Wars because he's a HUGE fan and is scared of messing it up.
Reply
:iconrobert-shane:
Robert-Shane Featured By Owner Feb 10, 2013  Hobbyist Digital Artist
Wow - what a hard life J.J. has. I really sympathize with him - it must be terrible t have such a dilemma!
:rofl:
Reply
:iconmillenniumfalsehood:
MillenniumFalsehood Featured By Owner Feb 10, 2013
:rofl:

Actually, if he screws up Star Wars, then I think a few of us will be tempted to travel to Saturn, turn Mimas into the Death Star and then blow up his house from orbit. So perhaps the worry he feels isn't totally worthless. ;)
Reply
:iconkerevon:
Kerevon Featured By Owner Feb 11, 2013
Too bad: the White House lied. They totally already turned Mimas into a Death Star.
Reply
:icontmntfan85:
TMNTFAN85 Featured By Owner Feb 6, 2013  Hobbyist Traditional Artist
starwars of course.
Reply
:iconmexpiratered:
MexPirateRed Featured By Owner Feb 6, 2013
:iconlensflareplz::iconsaysplz:It needs more Lens Flare
Reply
:iconrobert-shane:
Robert-Shane Featured By Owner Feb 6, 2013  Hobbyist Digital Artist
mwahaha. You know what - I did put on some over-the-top lens flare - but took it back off because I couldn't look at the screen without my sunglasses on! :lol:
Reply
:iconmexpiratered:
MexPirateRed Featured By Owner Feb 7, 2013
:icondeadpoolplz::iconsaysplz:Damn you JJ abrams and your logic.
I just hope the guy directs this movie like the past 3 directors and dont go lens flare, shacky camera and dumb as hell edition
Reply
:icondesolationstation17:
DesolationStation17 Featured By Owner Feb 5, 2013
Aw man! I can't decide who should win! They're both awesome!
Reply
:iconrobert-shane:
Robert-Shane Featured By Owner Feb 6, 2013  Hobbyist Digital Artist
I wouldn't like to call it either - but I can't even think of any situation where this could happen anyway! :lol:
Reply
:iconkingofpriderock:
kingofpriderock Featured By Owner Feb 4, 2013  Hobbyist
THE BATTLE TO END ALL BATTLES ! BOTH ARE AWESOME BOTH ARE SMART, AND BOTH HAVE 2 OF THE SADDEST DEATHS IN SCI FI!
Reply
:iconrobert-shane:
Robert-Shane Featured By Owner Feb 6, 2013  Hobbyist Digital Artist
In other words - it's a good combination!? :lol:
Reply
:iconkingofpriderock:
kingofpriderock Featured By Owner Feb 6, 2013  Hobbyist
Yeah it's safe to say that . :D
Reply
:iconpage-mistress:
Page-Mistress Featured By Owner Feb 4, 2013
...Actually, Abrams didn't really like the old Star Trek.
Reply
:iconaxem-ranger-black:
axem-ranger-black Featured By Owner Feb 6, 2013
i heard that also... kinda sad
Reply
:iconpage-mistress:
Page-Mistress Featured By Owner Feb 6, 2013
[nods] Yeah, my opinion went down a little.
Of course, given the movie was supposed to revamp it, maybe that was for the best.
Reply
:iconrobert-shane:
Robert-Shane Featured By Owner Feb 6, 2013  Hobbyist Digital Artist
I suppose it depends on what it was about the old Trek that he's supposed not to like? I can't imagine he'd fault the concept, the setting or the characters - otherwise why would he get involved. But I could understand it 'if' he didn't like the lack of budget or the special effects or something like that?
Reply
:iconkingofpriderock:
kingofpriderock Featured By Owner Feb 6, 2013  Hobbyist
I only heard he wasent a hard core Trekkie . I heard he was a casual fan
Reply
:iconaeruhl:
Aeruhl Featured By Owner Feb 4, 2013  Hobbyist General Artist
Vader wins. First round knockout. No force for Spock.
Reply
:iconrobert-shane:
Robert-Shane Featured By Owner Feb 6, 2013  Hobbyist Digital Artist
My guess is that Spock wouldn't even get into a fight with Vader... it's illogical - no way he could win!
Reply
:iconfantasywench:
FantasyWench Featured By Owner Feb 4, 2013  Hobbyist General Artist
*gigglesnort* :D
Reply
:iconrobert-shane:
Robert-Shane Featured By Owner Feb 4, 2013  Hobbyist Digital Artist
:lol: ...and that is how to type a sound effect!
Reply
:iconfantasywench:
FantasyWench Featured By Owner Feb 5, 2013  Hobbyist General Artist
XD You're funny!
Reply
:iconredwingsdragon:
RedWingsDragon Featured By Owner Feb 3, 2013
Awesome work here
Reply
:iconrobert-shane:
Robert-Shane Featured By Owner Feb 4, 2013  Hobbyist Digital Artist
Thanks very much :)
Reply
:iconbryson-c:
Bryson-C Featured By Owner Feb 3, 2013
I swear your work gets crisper and more vivid every time.
Reply
:iconrobert-shane:
Robert-Shane Featured By Owner Feb 4, 2013  Hobbyist Digital Artist
Thanks very much. This one's a bit different from the norm - because I don't usually draw the characters up close - but maybe I should do more like this in future because it means you can see some of the detail better?
Reply
:iconbryson-c:
Bryson-C Featured By Owner Feb 4, 2013
By all means dude, more close-ups would be great. But I've yet to see a bad painting in your gallery so I look forward to whatever.
Reply
:icondumboink:
dumboink Featured By Owner Feb 3, 2013  Hobbyist Digital Artist
Vader... ALL day!!!

:jedi:
Reply
:iconrobert-shane:
Robert-Shane Featured By Owner Feb 4, 2013  Hobbyist Digital Artist
...in a fight - Vader undoubtedly. But does that mean JJ loves him more!? :lol:
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
February 3, 2013
Image Size
77.9 KB
Resolution
634×900
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
6,451 (8 today)
Favourites
219 (who?)
Comments
75
Downloads
1,333
×